Proč znát marketing, když delegujete

Proč byste jako podnikatelé měli znát marketing, když vám tuto službu zajistí zaměstnanci nebo externí firma?

1.) Protože musíte umět specifikovat, co po správci chcete.

2.) Musíte umět rozpoznat dobré výsledky před klamnými daty.

3.) Musíte jejich práci zkontrolovat dříve, než vám předloží kvartální výsledky.

Konečné výsledky totiž mohou být neuspokojivé a mohou vás stát velké finanční ztráty, kterým můžete zamezit. Marketing není účetnictví. Účetnictví nenastudujete za pár týdnů, navíc v případě chyby účetní firmy (nebo osoby) vás kontrolní orgán nejprve vyzve k doložení nebo vysvětlení dat, než vám udělí sankci za chybu. Tak jako tak, jste to vy jako účetní jednotka, kdo nese odpovědnost, ne účetní.

Proto vybírejte dobře, a stejně tak přistupujte i k výběru marketingové agentury nebo správci kampaní. V marketingu se s vámi nikdo mazlit nebude. Každá chyba vás bude stát peníze, v horším případě prestiž. Delegovanou službu MUSÍTE kontrolovat.

Pokud jste marketing studovali pouze teoreticky, dejte si pozor na skutečnosti, které jsou s knihami nevyhnutelně spojené. Více se dočtete v článku „Dejte si pozor na knihy o marketingu“.

Knihy jsou nepostradatelnou součástí vzdělávání podnikatele. V marketingu ale musíte jít s dobou, proto je dobré využívat aktuálních nabídek kurzů, jelikož ty reagují na trendy a jsou flexibilní. Tištěná kniha nikoli! Zde vítězí e-book, který lze každý rok modifikovat. Jak vybrat ten správný kurz, brzy na webu.

Autor: Luci Hron