Pozor na knihy o marketingu

Jestli patříte mezi ty, kteří si dělají marketing sami, časem se dostanete do situace, kdy se budete muset poradit s profesionály v oboru. Nebraňte se tomu, protože celé břemeno nést rozhodně nemůžete. Na druhou stranu byste měli umět rozpoznat, kdy je potřeba rada zkušeného marketéra, protože vy jste ti, co stále drží trumfy. Vy svoji firmu či projekt znáte nejlépe ze všech.

Abyste práci profesionála mohli zkontrolovat, (dříve než vám předloží kvartální výsledky), měli byste umět rozpoznat Moderní marketing od Obecného marketingu. Nové trendy, digitalizace i globalizace totiž změnily dávno zažité standardy, které se do škol ve Střední Evropě teprve dostávají.

Marketing je jako člověk, roste, stárne a rodí se nový! Proto si dobře rozmyslete, zda chcete opravdu užít strategie, které jste nastudovali v knihách, jež byly napsány před deseti a více lety.

Učebnicový marketing se od Moderního marketingu značně liší.

Vysokoškolští kantoři nebyli a nejsou podnikatelé vycházející z praxe. Nemají čas studovat nové trendy a testovat využití nejlepších marketingových nástrojů, kterých je dnes na trhu celá řada. Ani nenesou odpovědnost za to, že na základě předaných rad, váš business zkrachuje nebo vás jeho rozběh bude stát sta tisíce. To ostatně nenese nikdo, pouze vy sami. Proto se rozhodujte uvážlivě, které marketingové praktiky zvolíte.

Nezapomeňte, že s marketingem musíte růst a sledovat jeho změny. Trendy upadají, umírají a rodí se nové a v souladu s nimi se mění i postupy a strategie. Budete-li jim naslouchat a inovovat strategické plánování, budete úspěšně růst.

Luci Hron & Kaskara