Prevence rizik

Prevence rizik pro malé firmy
Řešit prevenci je lepší než řešit krizi! Když se naučíte správně promýšlet, navrhovat a vylepšovat vaše podnikatelské strategie, získáte benefit, který nemá většina konkurence. Až 75 % společností v Česku nemá žádný krizový plán, který by udržel chod podniku v případě nouze.
Restrikce pandemie nebo pád Lehman Brothers přinesly obrovské ekonomické šoky. Znalost a příprava na nečekané události jsou dnes jedním ze základních pilířů stabilního podnikání.

Analýza rizik
Budete překvapeni, ale pro MMP je analýza rizik klíčová. Přitom méně než 5 % firem v České republice má zpracovaný a otestovaný krizový plán.
Analýza rizik pomáhá nejen identifikovat potenciální hrozby, které by mohly ohrozit fungování firmy, ale také umožňuje přijmout opatření, která tato rizika minimalizují nebo zcela eliminují.
Krizová prevence
Identifikace a analýza rizik pro mikropodniky a malé firmy
Nástroje pro prevenci finančních a operativních problémů
Rozvoj dovedností pro proaktivní přístup k nečekaným situacím
Snižování rizik pro podniky
Ať už se jedná o finanční problémy nebo operativní výpadky, efektivní strategie pro minimalizaci rizik pomáhají firmám předcházet nechtěným krizím. Na našem webu naleznete praktické nástroje, jak identifikovat a zmírnit rizika, která mohou ohrozit vaši firmu. Naše e-booky a články vám pomohou jak snižovat rizika specifická pro mikropodniky a malé firmy.
Snižování rizik je proces, který vám pomůže nejen přežít, ale i růst v náročných podmínkách. S vhodnými nástroji a radami se budete moci soustředit na rozvoj firmy, avšak také se postaráte o její bezpečnost a stabilitu.

+ Risk management
Firmy provádí analýzu rizik na začátku podnikání, nového projektu nebo když je třeba učinit významné rozhodnutí. MMP čelí mnoha stejným rizikům jako střední firmy a korporáty, ale často nedisponují finančními a logistickými zdroji jako větší společnosti.
V rámci projektového řízení je této oblasti věnována značná pozornost, aby byla zajištěna udržitelnost Projektu.
Další zdroje edukace

E-manuál Od nápadu k podniku
Podnikatelská příručka, která vás provede celou cestou od vize až po smysluplný Projekt. Ukáže vám, jak naložit s ideou podnikání a zorientovat se v nulové fázi. Plynule vás povede od myšlenky k podniku krok za krokem. Doporučí vám formu společnosti, seznámí vás se základy účetnictví, práva i s finanční gramotností. Vysvětlí vám lidsky strategii, podnikatelský plán, cenotvorbu i marketing. V manuálu budete mít vše na jednom místě. Aktuální k roku 2023 a nově se opět aktualizuje. Nese poselství etického podnikání a moderních témat.
OD NÁPADU K PODNIKU K DISPOZICI V ZÁŘÍ 2024!

Analyzujete vaši marketingovou strategii, abyste získali definici marketingového rizika? Jaký je potenciál selhání, ztráty a odlivu finančních prostředků? Znáte hrozby a příležitosti, kterých může váš Projekt využít?
Marketingové aktivity jsou neoddělitelně spjaty s rizikem, proto zahraniční businessmani využívají technik marketingového řízení rizik. Více na stránce zde.

Podnikatelský plán je první dokument, který na začátku podnikání budete tvořit, abyste vykreslili vize do konkrétních stop, definovali cíle, sílu a slabost záměru a finanční predikci. Je vaším budoucím průvodcem, neboť do něj popíšete postup, strategii a taktické kroky, jak docílit stanovených výsledků.
Stanovení rizik je nepatrnou součástí tohoto dokumentu, často špatně definovanou skrze hypotetický odhad, kterým celý business plán ve skutečnosti je. Naučte se definici rizik a nastavte opatření již na začátku, aby váš projekt byl silný.

Online podnikatelé jsou specifickou podnikatelskou skupinou. Jejich specifika a problémy jsou rozdílné. Jsou inspirováni americkými principy, které v českém prostředí mají rozdílné výsledky a je strategicky výhodné je podrobit analýze. Informace na online trhu velmi rychle zastarávají a často nenesou relevantní obsah. Tak jako ve výrobě i zde jsou potřeba efektivní systémy a bezpečnostní opatření, která jsou přímo uměrná riziku.
KASKARA
Prevence a řízení rizik malých firem
Prevence a analýza rizik pro malý podnik
