Jak zvládnout začátky podnikání a první krize
Zahájit úspěšné podnikání dnes nevyžaduje obrovské kapitálové investice. Prostředí eCommerce umožnilo mnoha kreativcům okusit možnost stát se podnikateli. Jak se tito lidé liší?
* Někteří pohořeli,
* jiní setrvali v módu „uživí mě to“,
* další podnikají na „vedlejšák“ při práci,
* někteří podnikají s tím, že počítají se stabilním příjmem svého partnera,
* ostatní to zkouší už během studií,
* a nakonec ti, kterým se velmi dobře daří.
Tyto rozdíly však z webu ani ze sociálních sítí nepoznáte, a tak se může zdát, že podnikání je procházka růžovým sadem a vy si během svých začátků říkáte, zda s vámi není něco v nepořádku, když váš rozjezd není světoborný, respektive účtoborný. Tedy takový, kdy vám cifry na bankovním kontě dávají jednoznačnou zpětnou vazbu, která vás plácá po zádech, aniž byste se museli obzvlášť zajímat o to, zda jste opravdu udělali správnou marketingovou a prodejní strategii.
Vstup do podnikání je složitý proces, který vyžaduje především vytrvalost. Ve skutečnosti to, co vidíte na webu a sociálních sítích, často neodráží skutečný obraz. Počet sledujících není totéž jako počet objednávek, vizuálně dokonalý web nemusí znamenat kvalitní službu, tisíce „palců“ k příspěvku neodráží reálný zájem o produkt nebo službu. Chvála či kritika blízkých neříkají nic o životaschopnosti vašeho podnikatelského nápadu. Speciálně v začátcích musíte stát pevnýma nohama na zemi. Špatně vyhodnocený úsudek vám přinese zklamání, což je pro každého začátečníka smyčka, kterou si sám zbytečně uvázal kolem krku. Na startu se musíte držet svých vizí a věřit si víc, než kdykoli jindy.
Mylný závěr či chybné posouzení situace může vést k frustraci, což je pro každého začínajícího podnikatele velké riziko. Je důležité se nenechat rozhodit, protože úspěšné podnikání není o okamžitém úspěchu. Klíčovým faktorem je vytrvalost. Více o adaptaci v krizi, ale i těžkých situacích se můžete dočíst v e-booku zde.
3 zásady, jak zvládnout krizové situace v podnikání
Neodkloňujte pozornost od svého záměru.
Nedávejte si nerealistické cíle.
Nedovolte, aby neúspěch ovlivnil vaši víru v projekt.
Pokud jde o řízení rizik a krizové řízení, jedno pravidlo platí bez výjimky: Setrvejte! Každý začínající podnikatel prochází krizemi, což je přirozená součást podnikatelského procesu. Když narazíte na překážky nebo zklamání, musíte se soustředit na analýzu a přizpůsobení. Krizový manažer, který správně vyhodnocuje situaci, se nezastaví hned po prvním neúspěchu. Naopak, upraví strategii, upraví produkt nebo se zaměří na novou cílovou skupinu, přizpůsobí taktiku a pokračuje dál – Odstraní nefungující a posílí to, co funguje.
Kdy začít zvažovat konec podnikání
Na začátku nikdy! Jsou samozřejmě chvíle, kdy je potřeba zvážit, zda je čas ukončit podnikání, ale tato rozhodnutí by neměla přicházet v okamžiku, kdy jste právě vyjeli z parkoviště. Podnikání je maraton, ne sprint, a úspěch si žádá čas. Jediné pravidlo pro začínající podnikatele je Setrvat!
V podnikání je nevyhnutelné čelit krizím a stresovým situacím. Pokud se chcete stát úspěšným podnikatelem, je nezbytné osvojit si správný přístup k stress managementu. Krizové řízení a schopnost rychle se adaptovat na měnící se okolnosti jsou základními dovednostmi úspěšného podnikatele. Neexistuje jediné správné řešení nebo univerzální návod na úspěch. Každý podnikatel se učí z vlastních chyb a zkušeností, což je nezbytný proces.
Podnikání je studium, které nesmíte vzdát v prvním ani ve druhém kole. Dokonce ani ve třetím nebo ve čtvrtém.
Nezastavte se ani před krizí a pokud vás toto téma zajímá, můžete podstatné získat také z článku zde „Kirze jako následek“
Autor: Luci Hron | Kaskara
Vyberte si z nabídky naši e-booků

Manažerské desatero
E-book ZDARMA: „Jak začít online marketing“ vám pomůže zorientovat se, na co se zaměřit. Sdělí vše, co musíte znát, než se do online marketingu pustíte.

Jak řídit projekty v krizi
E-book ZDARMA: „Základy grafiky pro negrafiky“ je pomůckou pro podnikatele, kteří chtějí dělat grafiku. Je zbytečné za vše platit profesionálovi. Stáhněte si e-book a zjistěte jak začít.

Jak začít podnikat
E-book „Jak začít podnikat“ je unikátem na trhu. Shrnuje vše podstatné, co musíte znát, chcete-li rozjet projekt, včetně účetnictví a právního minima.