Krize jako následek

Jak pohlížet na krize

Nedávno jsem uvedla do prodeje e-book „jak začít podnikat v krizi„, který popisuje základní kroky pro podnikatele, kteří chtějí úspěšně pokračovat na svých projektech i v dobách vnějších krizí – Od restartu osobnosti po produktovou modifikaci a prodejní strategii.


Nepodléhejte mediálnímu tlaku, který se na vás hrne jako lavina, před kterou není úniku. Střízlivý úsudek radí, více poodstoupit stranou.


Krize jsou součástí bytí na této planetě, od enviromentálních, přes politické, ekonomické až po ty osobní. Má generace, tzv. generace X zažila normalizaci a svět bez počítačů. Viděli jsme vznik prvních disket i jejich zánik, vznik prvních videokazet i jejich zánik a mohla bych pokračovat. Společně s generacemi Y a Z jsme prožili hypoteční krizi, migrační krizi, pandemickou krizi a nyní ukrajinskou krizi. Mnoho krizí během krátkých 15 let. Ve skutečnosti je realita jiná, krizí je mnohem více. Zde například jen ty ekonomické.

Krizová období se zkracují. Jsou rychlejší než kdy dříve v důsledku hospodářského a kulturního globálního vývoje. Digitální sektor akceleruje a dynamicky roste hlavně na poli finančním, což se paradoxně netýká Evropské unie, která se teprve jakoby rozhlíží „co se to okolo děje“.


Z mého pohledu je právě finanční digitalizace hlavní (nikoli jediným) podnětem a společným jmenovatelem posledních dvou, a kdo ví, možná i tří zmíněných krizí. Do jak vysoké míry a jak moc zasahuje do dílčích rozhodnutí jednotlivých aktérů, netuším a nechci plýtvat čas pro spekulace. Jedná se o můj pohled jako podnikatele, ekonoma a burziána znalého finančních trhů.


Nečekejte na období rozkvětu, neboť i nepříznivé podmínky otevírají nové příležitosti. Jak se v nich zorientovat a jak je najít brzy napíšu na našem webu. Pokud máte zájem o zaslání těchto postupů a nejste v klientské databázi Kaskara, napište mi nebo si stáhnětě některý z mých e-booků.


Krize budou stále, vnímejte je ze všech stran a naučte se v nich orientovat a kličkovat v systému, protože každý systém obsahuje zadní vrátka, dokonce několik. Berte krize jinak, než jak vám je servírují média, neboť jejich cílem je šokovat za účelem zvýšení sledovanosti. Krize (nejsou-li přírodního charakteru), jsou důsledkem globálních akterů.

Je tedy zbytečné se dělit v rámci společnosti a končit přátelská a možná i podnikatelská partnerství na základě mediálních sdělení.

V konečném důsledku jakýkoliv! vnější dopad, je a bude dopadem na vás a vaši rodinu, která žije v určitém prostředí. Proto by měl být váš hlavní cíl zájem budovat si pevné vztahy s lidmi z okolí, s těmi které znáte a vzájemně se podporovat. Strategicky přemýšlet, jakými prostředky zajistit např. vaši bezpečnost, vzdělanost a udržitelnost životní úrovně. Jak využít legislativních možností pro tyto sféry, do kterých může spadat i sféra podnikavosti a mnohé jiné, ve kterých shledáváte účel (umění, zdraví).

Pokračování zde „Pohled za kulisy krizí“

Autor: Luci Hron