Klíčové pravidlo začínajícího podnikatele

Zahájit úspěšné podnikání dnes nevyžaduje obrovské kapitálové investice. Prostředí eCommerce umožnilo mnoha kreativcům okusit možnost stát se podnikateli. Jak se tito lidé liší?

* Někteří pohořeli,

* jiní setrvali v módu „uživí mě to“,

* další podnikají na „vedlejšák“ při práci,

* někteří podnikají s tím, že počítají se stabilním příjmem svého partnera,

* ostatní to zkouší už během studií,

* a nakonec ti, kterým se velmi dobře daří.

Tyto rozdíly však z webu ani ze sociálních sítí nepoznáte, a tak se může zdát, že podnikání je procházka růžovým sadem a vy si během svých začátků říkáte, zda s vámi není něco v nepořádku, když váš rozjezd není světoborný, respektive účtoborný. Tedy takový, kdy vám cifry na bankovním kontě dávají jednoznačnou zpětnou vazbu, která vás plácá po zádech, aniž byste se museli obzvlášť zajímat o to, zda jste opravdu udělali správnou marketingovou a prodejní strategii.

Nahlédnutí do reality může být se špatným úsudkem skličující, ale je to pouze odraz toho, co jste si domysleli na základě vizuálního dojmu. Speciálně v začátcích musíte stát pevnýma nohama na zemi. Vnímat okolí reálně: Počet sledujících není počet objednávek. Krásný web neodráží kvalitu služby. Sto liků na příspěvek neznamená, že je o vás zájem v reálném světě. Pochvala, ale pozor i hanoba od rodiny neznamená, že váš podnikatelský nápad je dobrý, nebo špatný atd.

Špatně vyhodnocený úsudek vám přinese zklamání, což je pro každého začátečníka smyčka, kterou si sám zbytečně uvázal. Na startu se musíte držet svých vizí a věřit si víc, než kdykoli jindy.

* Nesmíte se nechat rozhodit,

* odklánět pozornost od vašeho záměru,

* dávat si nereálné cíle, za jejichž nesplnění se budete linčovat,

* nepodlehnout tomu, že přestanete věřit ve vás a váš projekt.

Jediné a zároveň to nejdůležitější pravidlo pro začínající podnikatele je: Setrvat!

Podnikání je studium, které nesmíte vzdát v prvním ani ve druhém kole. Dokonce ani ve třetím nebo ve čtvrtém. Neznám jediného úspěšného podnikatele, který to vzdal na začátku, když mu párkrát něco nevyšlo. Každý úspěšný projekťák pokračuje dál, jelikož vyhodnotí získaná data, dle nich upraví strategii nebo modifikuje produkt nebo změní cílovou skupinu, definuje nové taktické kroky a pokračuje.

→ Odstraní nefungující.

→ Posílí fungující.

Jsou situaci, kdy je potřeba zbystřit a rozhodnout, že je na čase skončit s podnikatelským záměrem a hodit ručník do ringu, rozhodně to však není ve fázi, kdy jste teprve nastartovali nebo vyjeli z parkoviště.

Nezastavte se ani před krizí! Více v článku zde „Kirze jako následek“

Autor: Luci Hron